dijous, 23 de febrer del 2023

TRAJECTES


«TRAJECTES» és el resultat d’una experiència viscuda els anys 2018 fins al 2020 en els que vaig estar treballant a la Renfe donant informació al viatger, un fet que en principi semblava que m’apartava una mica de la meva tasca creativa, per falta de temps, però que en realitat m’anava deixant un pòsit per més endavant.

Anar d’una estació a una altra, pujar i baixar dels trens, el contacte amb la gent que viatja sempre amb el dubte de que si el tren que ha agafat és el correcte i jo allí per aclarir-los-hi aquests dubtes.

La instal·lació consta de fotos de les estacions on vaig estar treballant aquests tres anys, algunes d’elles ja històriques com són la de Salou i la l’antiga de Cambrils, la de Cambrils es va fer nova i ara és una obra faraònica, també hi vaig estar treballant i va ser l'última dels meus trajectes, em resulta curiós recordar que la meva primera estació va ser Cambrils i també l'última, «el cercle es va tancar».

Les imatges són d’andanes, trens, estacions, matinades, postes de sol, pas d’ocells, animals que hi habiten, plantes....imatges que em cridaven l’atenció i les capturava, José Fernández Arenas diu «no hi ha art si no hi ha vivència».

També al final de la meva jornada quan arribava a casa sempre portava bitllets de tren a les butxaques, bitllets que els viatgers es deixaven oblidats a les màquines dispensadores de bitllets de tren i que vaig començar a recollir pensant que m’agradaven i que potser algun dia faria alguna cosa amb ells, no tan sols els que recollia, els viatgers també me’ls guardaven i també els companys de feina, així que en vaig recollir un bon grapat.

La maleta és un element assidu en les meves obres, és un objecte que m’interessa perquè és on guardem les nostres pertinences, parlen de nosaltres i aquí també va molt al cas.

Així que...tenia....les fotos, els bitllets, la maleta, la vivència....aleshores vaig decidir fer la recreació d’un tren amb els bitllets de tren que recollia i la gent em donava.

El que és de grans dimensions a la vida real, el tren, 
aquí es petit (recordant la meva etapa com 
a maquetista) el fet de que sigui la maqueta d’un tren, 
dona una proporció important 
a la maleta que aleshores també es converteix en paisatge. 
El collage d’imatges dels trajectes 
que vaig fer, te la proporció d’una finestra de tren   

«Viatjar és molt més que veure coses, és un canvi profund i permanent 
de les idees de la vida»
Miriam Beard.  

Nuferes,

juny 2021










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada